Vanliga frågor
Jag har inte fått någon bokningsbekräftelse. Hur gör jag då?
Börja med att kolla så att mailet inte har hamnat i skräpkorgen. Bokningsbekräftelse skickas så fort bokningen är gjord där avsändaren till e-posten är info@vi-slap.se. För att det ska vara en giltig bokning så ska du ha gått igenom hela bokningsflödet och angett namn, adress, personnummer samt betalat. Om detta är gjort så kontakta oss så ska vi kunna hjälpa dig.
Släpet har en annan elkoppling än vad som passar min bil. Går det bra ändå?
Jadå, det finns adaptrar/andra kablar att tillgå. Det finns information i bekräftelsesmailet om hur du går till väga om du behöver en annan kabel/adapter.
Hur funkar det?
Du bokar och betalar här via sidan. Sen får du ett bekräftelsemail med en länk till din bokning. Denna öppnar du när du är plats och förljer stegen.Du kan se och klicka igenom stegen genom att klicka på länken nedan.
Checklista vid start av hyra
Vid varje hyrestillfälle genereras en ny kod. Denna kod är giltig under hela hyrestiden, så det är möjligt att låsa det om det behövs.
Varför går det inte att låsa upp släpet?
Säkerställ så att det är rätt lås och kod som används. Om låset ger ifrån sig ljud vid knapptryckningar så fungerar låset. Efter 10 försök så kommer dock låset att larma och att blir inaktivt under ett par minuter. Om problemet kvarstår så kontakta oss så ska vi försöka hjälpa er.
Vad behöver jag göra när jag lämnar tillbaka släpet?
När släpet är tillbaka på sin plats och är bortkopplat från bilen och låset är låst så öppnar du länken till din bokning igen och avsluter uthyrningen.
Kan jag koppla loss släpet och låsa det under uthyrningstiden?
Självklart så kan du koppla loss och låsa släpet under uthyrningstiden. När du ska låsa upp den igen så är det bara att ange koden på nytt. Koden hittar du när du öppnar din bokning. Detta går att göra tills dess att släpet är återlämnat.
Kan jag förlänga hyrestiden?
Ja, det går bra (förutsatt att släpet är ledigt). Du öppnar din bokning så finns där en knapp för att förlänga hyresperioden med 1, 3, 6 eller 24 timmar.
Kan jag avboka min hyra?
Absolut! Om du öppnar länken till din bokning så finns där en möjlighet att avboka. Detta går att göra fram till och med hyran påbörjas. Om hyran avbokas så kommer betalningen makuleras/återbetalas. Om du istället behöver ändra dag/tid så hör gärna a er så kan vi lösa det i systemet "bakom kuliserna".
Vilka betalmetoder finns?
I dagsläget så är det möjligt att betala med Swish, kort eller få det på faktura. Betalningen sker i samarbete med Billmate.