Om våra släp

Alla våra släp är utrustade med smarta lås. Det skapas en unik kod till dem för varje bokning. När du bokar så får du ett bokningsbekräftelsemail (avsändare till e-posten är info@vi-slap.se). I bokningsbekräftelsemailet finns en länk/knapp som tar dig till din bokning. Denna öppnar du när du är på plats och följer anvisningarna för att hämta släpet. Du använder sen samma länk/knapp när du återlämnar släpet. Som standard sitter det en 13-polig kabel. Om din bil har 7-polig kontakt så finns det även kablar för det. Mer info om detta finns i bokningsbekräftelsemailet.

Vi erbjuder tre olika typer av släp

Nätgrind Kåpa 4,5 m³ Skåp 11 m³



Storlek
Längd: 258 cm
Bredd: 128 cm
Maxlast: 510 kg
Totalvikt: 750 kg
Längd: 258 cm
Bredd: 128 cm
Höjd: 140 cm
Maxlast: 620 kg
Totalvikt: 1000 kg
Längd: 366 cm
Bredd: 159 cm
Höjd: 194 cm
Maxlast: 390 kg
Totalvikt: 1000 kg
Prislista
0-3 h: 150 kr
4-6 h: 240 kr
Dygn: 290 kr
0-3 h: 200 kr
4-6 h: 290 kr
Dygn: 340 kr
0-3 h: 270 kr
4-6 h: 400 kr
Dygn: 470 kr
Samtliga priser är inklusive skadekostnadsreducering och moms.

Vanliga frågor

Jag har inte fått någon bokningsbekräftelse. Hur gör jag då?
Börja med att kolla så att mailet inte har hamnat i skräpkorgen. Bokningsbekräftelse skickas så fort bokningen är gjord där avsändaren till e-posten är info@vi-slap.se. För att det ska vara en giltig bokning så ska du ha gått igenom hela bokningsflödet och angett namn, adress, personnummer samt betalat. Om detta är gjort så kontakta oss så ska vi kunna hjälpa dig.

Släpet har en annan elkoppling än vad som passar min bil. Går det bra ändå?
Jadå, det finns adaptrar/andra kablar att tillgå. Det finns information i bekräftelsesmailet om hur du går till väga om du behöver en annan kabel/adapter.

Hur funkar det?
Du bokar och betalar här via sidan. Sen får du ett bekräftelsemail med en länk till din bokning. Denna öppnar du när du är plats och förljer stegen.Du kan se och klicka igenom stegen genom att klicka på länken nedan.

Checklista vid start av hyra

Vid varje hyrestillfälle genereras en ny kod. Denna kod är giltig under hela hyrestiden, så det är möjligt att låsa det om det behövs.

Varför går det inte att låsa upp släpet?
Säkerställ så att det är rätt lås och kod som används. Om låset ger ifrån sig ljud vid knapptryckningar så fungerar låset. Efter 10 försök så kommer dock låset att larma och att blir inaktivt under ett par minuter. Om problemet kvarstår så kontakta oss så ska vi försöka hjälpa er.

Vad behöver jag göra när jag lämnar tillbaka släpet?
När släpet återlämnas så öppnar du länken till din bokning igen. Här finns två möjligheter, att återlämna det samt att rapportera eventuella fel som har uppstått under hyrestiden.

Kan jag koppla loss släpet och låsa det under uthyrningstiden?
Självklart så kan du koppla loss och låsa släpet under uthyrningstiden. När du ska låsa upp den igen så är det bara att ange koden på nytt. Koden hittar du när du öppnar din bokning. Detta går att göra tills dess att släpet är återlämnat.

Kan jag förlänga hyrestiden?
Ja, det går bra (förutsatt att släpet är ledigt). Du öppnar din bokning så finns där en knapp för att förlänga hyresperioden med 1, 3, 6 eller 24 timmar.

Kan jag avboka min hyra?
Absolut! Om du öppnar länken till din bokning så finns där en möjlighet att avboka. Detta går att göra fram till och med hyran påbörjas. Om hyran avbokas så kommer betalningen makuleras/återbetalas. Om du istället behöver ändra dag/tid så hör gärna a er så kan vi lösa det i systemet "bakom kuliserna".

Vilka betalmetoder finns?
I dagsläget så är det möjligt att betala med Swish, kort eller få det på faktura. Betalningen sker i samband med Billmate.